Harilik pedaalitallaja või ökokulgeja?

Kuidas vajutad sõiduki parempoolset pedaali Sina? Oled raske jalaga või pigem meelitaja? Liikled madalatel pööretel?

Tihtipeale kipuvad inimesed sõiduki tehasepoolt ettenähtud kütusekulu määra osavalt madalamaks sõitma. Kütusekulu on levinud jututeema igas ringkonnas, mis ei jäta kedagi külmaks. Küll aga ei räägita ega mõelda sellest, kuidas mõjutab selline teguviis sõiduki mootori seisukorrale.

Ettenähtud mootorsõidukijuhi lõppastmekoolitusel juhitakse tähelepanu ökonoomsele sõiduviisile, kus rõhutakse liikluse sujuvusele. Mõistlikule kiirendusele, käikudega pidurdamisele jne. Isegi tänapäeva sõidukitel on pöörete optimeerimise märguanne.

Ökonoomne sõiduviis on vägagi tervitatav, seda nii ökoloogilisel tasandil kui ka iga inimese rahakukrule. Kuid milliseid tagajärgi ökotamine endaga kaasa toob? Mootori normaalne õlitusring toimib alates 1800 pöördest, kus õlipump tagab ettenähtud surve agregaatidele. Kui nüüd pikemat aega madalatel pööretel sõita, puudub mootoris normaalne õlitus ning see toob kaasa suurema hõõrdumise, kulumise. Vanasti oli autotootjate poolt koostatud mootori läbisõidu remontkomplekte- kus vahetati kulunud osad uute vastu. Seda kõike kulumise tagajärjel. Et hilisemat mootoriremonti vältida soovitame mitte liigelda madalatel pööretel.

Lisaks võivad madalatel pööretel kulgemine endaga kaasa tuua ka erinevate filtrite ummistumist. Diislite puhul ummistub kiiresti DPF ja ottomootorite puhul katalüsaator. Mõlemad neist on üpris kallid ning väljavahetus kulukas tegevus.