Miks tasub auto ostul kontrollida kere värvi- ja lakikihi paksuse mõõtjaga?

Oled sa kogenud seda pettumise tunnet kui ilusa kommikarbi seest avastad oluliselt kehvema toote, kui eeldasid pelgalt välimuse järgi? Autodega on teinekord samamoodi. Veebist võib leida väga ilusate, läikivate piltidega müügikuulutusi. Isegi pilte, mida on arvutis hilisemalt järeltöödeldud. Miks nii tehakse? Seda selleks, et tekitada tulevases potentsiaalses ostjas positiivne emotsioon, kindel omandiplaan ning ostusoov. Luues head esmamuljet hästi hoitud ja korraliku kerega sõidukist, mis võiks peegeldada ka tehnilist seisukorda.

Autot ostes hindame alati visuaalset kui ka tehnilist külge. Küll aga võivad paljudele ostjatele jääda silmnähtamatuks pahtlikihid ja järeltöödeldud pinnad. Miks need halvad on? Põhjus on lihtne – töö võib olla tehtud ebakvaliteetselt (võimalikult odavalt), et saaks sõiduki kiirelt müügikõlblikuks. Kusjuures, teatud automarkidel leidub isegi värvitoone, mida päris 1:1’ le järeltöötlusega saavutada ei õnnestu.

Tihtilugu kui sõiduk on saanud kahjustada (mõlgid jms) – siis lihtne ja soodne lahendus on tasapind katta pahtliga. Seda omakorda katab juba värvi ning lakikiht. Kehvasti ja valede töövõtetega teostatud tööd annavad endast märku aja möödudes. Meie muutuvas kliimas võib kuluda paar aastat või vähemgi, kus ebaprofessionaalsed lahendused rooste või värvi koorumise näol esile kerkivad. See tähendab hilisemat lisakulu autoomanikule.

Et riske vähendada, on loodud värvi- ja lakikihi paksuse mõõtja. Seade, mis võimaldab tuvastada järeltöödeldud pinda ning ka kvaliteeti. Aparaat loeb sõiduki kere ja mõõteriista kontaktpinna vahelist ala. Piirväärtuste põhjal on võimalik tuvastada, kas auto on tehasekonditsioonis või hoopiski tugeva pahtlikihi all.

Tänapäeva sõidukite järelturul leidub kahjuks „negatiivseid üllatusi“ üsna tihti. Ehk siis kasumit teenida üritavad automüüjad loovad ilusaid ja visuaalselt petlikke esmamuljeid, jäädes lootma heausksele ostjale, kes visuaalse vaatluse põhjal sõiduki soetavad jättes kontrollimata „üles vuntsitud“ neljarattalise tegelikku seisukorra.

Automaakler kasutab oma töös Extechi digitaalseid värvipaksuse mõõtjaid, millega on võimalik värvi- ja lakikihi paksust mõõta nii metallkerelt kui ka alumiinimist autokerelt.

Automaakler pakub liikuvat ostueelse kontrolli teenust Tallinnas, Tartus, Pärnus ja lähiümbruses. Meie teenus sisaldab diagnostikat, avariide avastamist, ajaloo kontrolli, proovisõitu ja põhjalikku raportit auto vigadest kliendile e-posti teel. Lisaks autole pöörame tähelepanu ka sellele, et kes autot müüb ja tehingu aususele. Loomulikult jagame oma klientidele soovitusi, et kas ostetav auto on piisavalt heas seisukorras ja kas sama eelarve piires võiks leida parema.

Kui soovid osta auto, millel ei oleks varjatud puudusi, siis pöördu Automaakleri poole – info@automaakler.ee / 56 064 030. Reeglina osutame oma teenust 24h jooksul.