Odomeetri näit juba teisel ringil?

Maanteeamet koostöös tarbijakaitse ametiga on inimestele omalt poolt vastu tulnud veebilahendusega, kus saab tasuta teostada sõiduki taustakontrolli. Leht on väga populaarne kasutatud sõiduki ostul kontrollimaks eelnevat ajalugu. Sageli tuleb ette olukordi kus sõiduki läbisõit maanteeameti kodulehel on jahmatavalt suur ning ei vasta kuulutuses mainitule. Miks nii?

Põhjus on lihtne. Tehnoülevaatusel vaadeldakse sõiduki odomeetrit, mis läheb omakorda kirja. Nii kontrollijal kui ka andmebaasi sisestajal võib tekkida inimlik eksimus ning kogemata kirjutada sõiduki läbisõiduks ühe numbri rohkem ning 230 000 km läbisõidu asemel läheb kirja hoopis 2 300 000 km. Hilisemalt maanteeameti lehelt sõiduki odomeetri kujunemise graafikut vaadeldes- võib jääda mulje nagu sõiduki näit oleks inimressursi abil vähemaks korrigeeritud. Et probleemi vältida saab iga autoomanik hoida silma peal, millised andmed lähevad tehnoülevaatuse tagajärjel andmebaasi. Vajadusel saab ka tol kontrollimise hetkel andmeid muuta.

On ka teine võimalus, miks sõidukite läbisõidud ei klapi andmebaasiga. Nimelt on tänapäeva masinate odomeeter läinud üle digitaalsele kujule. Puuduvad vanad head „niidipoolid“ – mis kilomeetreid lugesid. Juhile kuvatakse läbisõit elektroonilise tabloo peale. Nagu tehnika ikka, siis leidub marke- mille info display aja jooksul korrapärase töötamise lõpetavad. Sellest tulenevalt on kaks võimalust, kas olemasolev display remontida või soetada kasutatud varuosa- millel võib kardinaalselt erinev kilometraazi hulk juba eelnevalt leotud olla. Hoides kokku raha ja ressurssi odomeetrinäidu õigeks muutmisel – kajastubki tulevikus sõidukil hoopis teine läbisõit, mis seab kahtluse alla tulevase, potentsiaalse sõiduki ostja.

Lisaks, loe ka kuidas tänapäeval odomeetrit keritakse: (https://automaakler.ee//kuidas-keritakse-auto-odomeetrit/ )