Ameerikas kiputakse sõidukeid üpris kergekäeliselt maha kandma. Seda erinevatel põhjustel, liiklusavariid, tormide ja loodusstiihia tagajärgedel. On kuulda olnud ka juhtumitest, kus kergemat sorti üleujutuste tagajärgedel, kus sõiduki põhi ei puutu veepinnaga kokku on sõiduk kindlustuse arvamusel taastamiskõlbmatu. Kindlasti leidub hulgaliselt juhtumeid, kus sõiduki taastamine on liialt kulukas ja ebaotstarbekas või ohtlik kasutajale.
Sellest kasu lõikavad meistrid „putitajad“, kes enda töötundi rahaks ei arvesta ning omal käel sõiduki taastavad. Siinkohal ongi oluline taastamise kvaliteet. Kahest autost ühe kokkukeevitamine on ilmselgelt väär kui mitte kuritegu. Selline sõiduk ei taga turvalisust kasutajale. Levinum halvasti taastatud sõiduki ebaprofessionaalne lahendus on selline, kus sõiduki aju petetakse ära sobiva takisti vahelejootmisega, tegelikkuses puuduvad turvapadjad sõiduki turvavarustuses.
Lisaks tasub ettevaatlik olla sõidukitega, mida on tabanud veekahjustus. Vesi oksüdeerib kõik vasksed ühenduskohad sõiduki juhtmestikus ning muudab need hilisemalt kasutuskõlbmatuks. Üleujutuse üle elanud sõiduk võib hästi toimida aastaid kuid hilisemalt ilmevate anomaaliate kõrvaldamine võib osutuda üpris kulukaks.
Kas teadsid, et Ameerikast toodud auto arvelevõtt Eestis võib maksta kuni 1000 Eurot ja rohkemgi?
Et sõiduk ( mille tootmisaasta on pärast 1998.a) Eestis arvele saada on tarvis teostada tüübikinnitus, mis koosneb:
- heitgaaside mõõtmisest
- tulede, helkurite E- tähistuse olemasolust
- väljalaskesüsteemi mürakontrollist
- rehvide/ velgede ühtivus tehasenormidele
Juhul kui sõidukil puuduvad tehasekonditsioonis lahendused, tuleb need välja vahetada vastavalt Euroopa standarditele ning selline tegevus võib lõppkokkuvõtteks väga kulukas osutuda.
Automaakleril on hea meel pakkuda Teile Ühendriikidest pärit sõiduki VIN- koodi alusel ajaloo kontrolli. Loe lähemalt: