Ära osta diiselmootoriga autot, kui… | Automaakler.ee

Ära osta diiselmootoriga autot, kui…

Diiselmootori auto miinused

Ära osta diiselmootoriga autot siis kui sa tahad vaid tööle ja koju sõita.

Pole ka ime, miks diiselmootoriga autod eestlasi niivõrd meelalt ahvatlevad. Odavam kütusehind, rohke valik autoturul ning jutud ökonoomsustest on piisavad, et nii mõnigi bensiinipea kenasti diiselkütuse leeri meelitada.

Diiselmootoriga sõiduki ostmine ei tähenda tingimata aga kohest lusti ja lillepidu, sest seda iseloomustavad nüansid peavad hästi ühilduma omaniku enda sõiduharjumustega. Erandiks on muidugi täiesti värsked ja uued autod, ent juba paari aasta vanuse masina valimisel peaks silmas pidama mõningaid asjaolusid. 

Lühikesed linnasõidud ei sobi diisliga kokku

Diiselmootorid arendati algupäraselt välja tööeesmärkidel ning neid kasutati peamiselt kauba vedamiseks ja suurte distantside läbimiseks. Diiselkütus on erinevalt bensiinist energiarikkam ning tänu kõrgemal surveastmel detoneerimisele, pakub see suurimat pöördemomenti just madalatel pööretel. Seega on täiesti mõistetav, miks diiselsõidukid tööautodena enimlevinud on.

Paarkümmend aastat tagasi hiilisid diiselmootorid aga igapäeva-ning luksusautode aiste vahele. Kütus sai populaarseks ning inimeste sõiduharjumused kaardistasid välja nii mõnedki diiselmootorite pahed. Üheks neist on muidugi ei miski muu kui lühikeste otsade tegemine.

Oletame, et elad linnas ning valdav osa sinu sõitudest toimub samuti linna piirides. Enamasti tööle või kooli ning tagasi, aeglastel kiirustel. Vahel harva tuleb tõesti ette mõni pikem reis, kus maanteel mõnusalt sadu kilomeetreid maha nühkida saab. Kui soetada omale diiselmootoriga sõiduk, siis selline elustiil jõuallikale üldises plaanis pikka pidu ei ennusta.

Diislid soojenevad aeglaselt ning linnasõitude jooksul enamasti optimaalse töötemperatuurini ei jõutagi. Eriti karm on olukord talviti, kus antud jõuallikad end kõige uimasemalt töötemperatuurile viivad. 

See põhjustab mootoris aga üleliigset koormust, mis omakorda hakkab ummistama diiselautodele omaseid tahmafiltreid, vähendama pihustite tõhusust ning tekitama turbosüsteemi õhulekkeid. Kahjustada saab ka spetsiaalne EGR-klapp.

Diiselmootorite remont ei kuulu paraku kõige odavamate sekka, seega doominoefektina tekkivate vigade vältimiseks tulekski enne auto soetamist vaadata otsa enda sõiduharjumustele. Linnasõitudeks on sobilikumad bensiinimootorid, hübriidajamitega sõidukid või hoopis elektriautod. Millal aga diiselmootoriga auto endale osta ikkagi tasuks?

Õigeaegne hooldus ning eesmärgipärane kasutus tagavad diisli töökindluse

Erinevate tootjate diiselmootorite kohta leidub kõiksuguseid arvamusi. Kui rääkida kasutatud autodest, siis paljuski on negatiivne ning vastupidavust kahtluse alla seadev tagasiside tingitud hoopis erinevate omanike kehvadest kommetest ning sealt vallandunud probleemidest.

Diiselmootor särab ja kestab pikemaid maanteesõitusid tehes. Kui elustiil või töökoht nõuab eri linnade või sõlmpunktide vahel laveerimist, siis on sisuliselt juba pooled eeldused diisli kestvuseks loodud. 

Teiseks tähtsaks elemendiks on muidugi korrapärane hooldus. Regulaarsed õlivahetused, kvaliteetse kütuse ning sobiva kütuselisandi kasutamine ja DPF-filtri ehk tahmafiltri puhastamine käivad kõik iga diiselsõiduki omamise juurde. Aeg-ajalt tuleks kontrollida veel eelsüüteküünlaid ja akut.

Talviti tuleks kindlasti jälgida, et kütusepaagis võimalikult palju kütust oleks. Kui diiselkütust on vähe, võivad krõbeda pakasega tekkida käivitusprobleemid. Kui auto ka maanteesõidul külmaga soojeneda ei taha, võivad abiks olla radiaatori tuulekaitsmed. Ühtlasi aitavad diiselmootoreid tervise juures hoida erinevad eelsoojendid, neist kõige levinumad on taimeriga mootoriploki soojendused. 

Kui leiad end sobivat diiselauto omaniku rolli, siis tuleks sõiduki valimisel kindlasti jälgida hooldusajalugu, uurida eelmise ning võimalusel ka üleelmiste omanike sõiduharjumusi, läbisõitu ning auto üleüldist tehnilist seisukorda. Tark on auto lasta üle vaadata ka puhtalt diiselmootoriga sõidukitele keskenduvatel töökodadel või hoopis kutselisel automaakleril, kes samuti sõiduki seisukorda pädevalt hinnata oskab.

 

Tunned huvi ostueelse kontrolli vastu?