On olemas erinevaid autoomanikke. Üheks äärmuseks on need, kes pühendavad suure osa oma ajast autole. Nende auto näeb välja nagu uus nii seest kui väljast ning on alati ideaalses seisukorras. Teiseks äärmuseks on autoomanikud, kes sõidavad oma autoga nii kaua kui võimalik ja siis hangivad uue auto. Enamik autoomanikke jäävad siiski kahe eelneva vahele.
Auto hooldamine jaguneb kaheks: hooldused remonditöökojas või esinduses ja tööd mida saab ise teha. Hooldust remonditöökojas vajab auto keskmiselt iga 15000-30000km või 1 aasta tagant. Hoolduste käigus vahetatakse mootoriõli ja erinevaid filtreid, reguleeritakse tulesid, kontrollitakse vedelikke, pidureid, amortisaatoreid, rehve, jahutussüsteemi, veermikku ja palju muud olulist. Tihti võib üks vigane detail pikema aja jooksul mitmeid teisi kahjustada. Õigeaegselt vahetades pääseb reeglina vaid selle konkreetse detaili vahetamisega.
Õigeaegse hooldusega on tagatud:
1) garantii kehtivus (uuemate autode puhul)
2) väike kütusekulu
3) auto vastupidavus
4) meeldiv sõiduelamus
5) turvalisus
6) ootamatute rikete vältimine
7) oluliselt kõrgem hind järelturul
Lisaks tuleks hoolduste vahelisel ajal iseseisvalt kontrollida:
1) rehvide rõhku
2) õli taset
3) jahutusvedeliku taset
4) kojameeste seisukorda
Vale rehvirõhu korral võib auto kütusekulu olla ootamatult kõrge. Lisaks kuluvad rehvid palju kiiremini kui muidu. Madala õlitaseme korral kulub mootor oluliselt kiiremini, kusjuures armatuuril süttiv õlitaseme märgutuli annab enamasti teada, et seis on kriitiline ning tegelikult oleks juba ammu pidanud õli lisama. Jahutusvedeliku vähesus võib põhjustada mootori ülekuumenemist ja seega ka suuri kahjusid.
Automaakleri soovitus!
Hooldage autot nii nagu on ette nähtud. Esiteks on elu palju muretum, sest auto on tehniliselt korras ja ta ei vea teid alt kõige ebasobivamal ajal. Teiseks on hooldatud autot oluliselt lihtsam müüa ning selle eest saab ka kõrgemat hinda. Kindlasti salvestage tehtud hooldused hooldusraamatusse või hoidke vähemalt paberid ja tšekid alles.
Allikas: Amserv.ee