Automaatkast vs manuaalkast

Automaatkäigukast

+ Väga mugav, eriti linnas
+ Lihtsam müüa
– Suurem kütusekulu
– Kehvem kiirendus ja lõppkiirus
– Kulukam remontida

Manuaalkäigukast

+ Väiksem kütusekulu
+ Parem kiirendus ja lõppkiirus
– Oluliselt ebamugavam, eriti linnaliikluses ja ummikutes

See artikkel on kirjutatud pigem tehnikavõõrale inimesele, kelle otsuse tegemist see lihtsustab. Andmed on üldises vormis ja loomulikult on olemas mõned automaatkastiga mudelid, mis on täpselt sama kiired või sama ökonoomsed kui sama mootoriga manuaalkastiga mudelid. Antud juhul on tegemist üksikute näidetega ja üldplaanis on plussid ja miinused nii nagu siin artiklis kirjas. Uutemate autode puhul on käigukastide remont üsna harv nähtus, kuid sadu tuhandeid sõitnud automaatkastid võivad küll ootamatuid lisakulutusi tuua.
Peale vaadates tundub, et manuaalkastil on rohkem positiivseid omadusi kui automaatkastil. Tõepoolest, neid omadusi võib veel leida, kuid automaatkasti mugavus ületab need väikesed miinused paljude jaoks siiski. Üldiselt kipub nii olema, et kes korra automaatkastiga autot omab, see reeglina manuaalkasti poole tagasi ei pöördu. Viimastel aastatel (isegi aastakümnel) on automaatkastiga autode osakaal oluliselt kasvanud ja tulevikus tekkib kindlasti hulk neid juhte, kes manuaalkastiga rohkem kokku ei puutu kui autokoolis. See omakorda tekitab autode järelturul seisu, kus automaatkastiga autode järele on suurem nõudlus ja neid on märgatavalt lihtsam müüa. Manuaalkast sobib muidu veel näiteks sportautodele ja teatud juhtudel ka raskele maastikule.

Kokkuvõte ja soovitused:

Kui sinu jaoks on väga olulisel kohal ökonoomsus ja kulude optimeerimine ning sa ei liikle igapäevaselt ummikutes, siis võiks manuaalkast hea valik olla. Kui mugavus mängib rolli ja aeg-ajalt ka ummikutes liigelda tuleb, siis võiks eelistada automaatkasti.