Automüüja tundub usaldusväärne?

Arvestades tänapäevast Eesti autoparki, ei kohta me igapäevaliikluses naljalt veneaegseid masinaid. Samuti ei kanna inimesed nagu 90’ndatel massiliselt kolme triibuga „adi“ dress kostüümi. Pelgalt esmamuljest pole võimalik eristada „vasakli pätti “ usaldusväärsest ärimehest. Ajad on muutunud moodsamaks ka autoturul. Tihe konkurents paneb sõidukite müügiga tegelevaid inimesi pingutama, luues hea, sõbraliku ja viisaka esmamulje.

Väga palju infot räägib sõiduki kohta selle regristreerimisnumber ja VIN kood. Tihtipeale on sõidukite müüjad kavalad. Nad impordivad sõiduki Eetisse, lisavad müügikuulutusse info, kus seisneb märge: „päritoluriik: Saksamaa“. Tulevased autoostjad usaldavad müüja juttu ning ei vaevu kontrollima, mis riigist sõiduk päriselt toodud on. Kas see võib olla esimene lõks, kuhu oleme komistanud juba riigi iseseisvusest saati?

Kas tõesti leidub Saksamaal palju pastoreid, kes pühapäeviti autoga kirikusse ja tagasi sõidavad?

Läbides kümne aastaga kõigest 150 000 km- on see tõesti nii? Või räägivad automüüjad sellist juttu nagu me kuulda tahame?

Müüjad tahavad endast head, usaldusväärset muljet jätta. Oleme kohanud nö “autoärikaid“, kes usalduse tõstmiseks on müügihetkeks võtnud kaasa lapsed. Püüdes tulevasele ostjale jätta meeldivat pereauto muljet, mis justkui oleks aastaid hästi teeninud ning nüüd on tahe realiseerida olemasolev isend, ent teisisõnu vajadus mahukama auto järgi. Tegelikult on teada, tuntud näod selle tehingu taga- kes on paar kuud tagasi soetatud sõiduki turuhinnast oluliselt madalama hinnaga ja nüüd üritavad heausksete inimeste pealt lisakasu teenida. Paljud automüüjad jäävad vahele tõsiasjaga, et luiskavad sõiduki päritoluriigiks kas siis Eesti või Saksamaa. Hilisemalt VIN koodi alusel uurides tuleb hoopis midagi muud välja, mida kavatseti varjata müügikuulutuses ja sõidukit ette näidates.

Teine huvitav nähtus on see, et sõidukit on pandud müüma naisterahvas. Üldises plaanis müüja ühelegi küsimusele vastust öelda ei oska ja peab tihedat konsultatsiooni meespoolega. Vana hea lisainfo sõidukite müügikuulutuses on lisatud ka legendaarne lause: „Naise auto, väga hästi hoitud“. Ei tea küll kellele ja kuidas see lause korda läheb? Ehk siis kas naised hoiavad, hooldavad sõidukeid oluliselt paremini kui mehed? Kaldun arvama, et tegu pole argumendi vaid faktiga- juhul kui see tõesti nii on. Igaüks peab sellest omad järeldused ise tegema.“

Kindlasti uurige auto kohta võimalikult palju, sest Teie koostöö saab olema pikk.