Kuidas võitis Jaanus 10000€ autot kontrollides | Automaakler.ee

Kasutatud auto ostueelne kontroll tõi ligi 10 000 eurose hinnavõidu. Kuidas nii?

Automaakleri tooteportfellist võime leida kolm erinevat ostueelset kontrolli, mis ostjale enne võimalikku tehingut sõidukist väga täpse ülevaate annavad. Toome siinkohal välja Automaakleri kliendi Jaanuse loo, kelle tellitud Premium 100-punktine autokontroll säästis ta ligi 10 000 eurosest kulutusest. Kuidas?

Soovisin omale nimelt soetada uuemapoolset kasutatud BMW 5. seeria mudelit (F10). Kõnealust autot toodeti vahemikus 2009-2017 ning väga erinevates variantides, mispärast läks omale sobiva masina otsimiseks kohutavalt palju aega. Ei aidanud kaasa ka see, et tegu on Eestis väga populaarse masinaga, mida leidus müügil peaaegu et pooltuhat tükki. Minu jaoks oli väga tähtis, et auto aastakäik oleks võimalik hiline, läbisõit kontrollitult väike, hooldusajalugu olemas ning varustuse-mootori suhe optimaalne. 

Sõelale jäi viimaks kaks hilisema registreerimisaastaga universaalkerega mudelit, millest ühte liigutas kolmeliitrine diiselmootor, teist aga samaväärse kubatuuriga bensiinimootor. Diiselautol oli üllatavalt väike läbisõit (170 000 kilomeetrit) ning see oli toodud mõned aastad enne Belgiast. Kuna kuulutus jättis heade piltide ning sõbraliku tekstiga usaldusväärse mulje, kaldusin esmalt selle variandi poole. Sellegipoolest, summad olid suured (ca 25 000 €) ning riske ma võtta ei soovinud, proovisin Automaakleri teenust.

Viisime mõlema auto puhul läbi põhjaliku ostueelse kontrolli, väisasime selleks ka ühte ülevaatuspunkti. Üsna pea selgus kurb tõde – esmalt silma jäänud diiselmootoriga auto läbisõitu oli 120 000 kilomeetri võrra keritud. Avariisid küll ei olnud, aga avastasime autost EGR-klapi vahejahuti lekke, puuduva DPF filtri, väsinud kettajami ning mõne üksiku õlilekke. Ka veermik oli väsinud. Remondiarve oleks tulnud päris suur ning kuna auto oli pealtnäha ilusa fassaadi taga üsna väsinud, oleks ilmselt probleeme veelgi juurde tulnud. Esmane remondikalkulatsioon (ca 9000 eurot) oli päris hirmus, ilmselt poleks see auto ka peatselt saabuvast ülevaatusest läbi tulnud. 

Luksusautode suuremad hoolduskulud pole mu jaoks üllatus, aga selle isendi puhul käis tõesti jutt läbi selja. Tõenäoliselt seetõttu, et esmapilgul proovisõitu tehes ei tundunud BMW üldsegi mitte halvas seisukorras olevat.

Automaakleri ekspertiis siiski soovitas üle vaadata ka teine, bensiinimootoriga variant. Läbisõit oli sellel autol tõesti suurem ( 220 000 kilomeetrit), aga auto oli Eestis ostetud ning omanik andis meile ka esinduse hooldusajaloo. Eelmisel variandil oli see katkendlikul kujul olemas, ent hooldused olid tehtud alternatiivsetes töökodades ning täielik ülevaade puudus. Tehniliselt polnud bensiinimootoriga autol praktiliselt mitte midagi viga, kui välja arvata mõned pisut häälekad veermikudetailid ning iluvead. 

Saime pisut tänu tingimisele ka hinnast alla ning asi läks kaubaks, sõidan selle autoga tänini. Soovitan Automaakleri teenust kasutada ka teistel inimestel, kes soovivad omale osta suure summa eest head autot, aga ei soovi hilisemaid karme üllatusi.

Jaanus

 

Tunned huvi ostueelse kontrolli vastu?