Kuidas vältida 4000€ remondiarvet?

Ostueelse kontrollita soetatud vanemale Audile esitati 4000 € remondiarve. Kuidas olukorda lahendada?

Iga eduka autoostu kohta eksisteerib kümneid juhtumeid, kus inimene saab tüssata ning sõidab korras auto asemel koju hoopis laguneva rondiga. Automaakler sai eelmisel nädalal tunnistajaks taaskord ühele sellisele loole, millest tasub kindlasti õppust võtta.

Nimelt pöördus Automaakleri poole klient, kes soetas omale äsja 2010. aastal toodetud Audi A6 C6. Kuigi sõiduk hind oli ahvatleva 7000 euro ringis, ei välistanud see fakti, et Audi on premium-klassi sõiduauto, mida iseloomustavad tavapärasest kõrgemad hooldus-ning ülalpidamiskulud. 

Lisaks paiknes masina kapoti all diiselmootor, mis on mõeldud pikkade maanteeotsade sõitmiseks, mitte linnavahel tiirutamiseks. Nende faktidega klient paraku kursis ei olnud, ka ostueelne kontroll oli enne Audi soetamist jäänud teostamata.

Mustad murepilved ilmusid kohale juba nädalaga. Nimelt lõpetas võikalt “koostöölepingu” Audi automaatkäigukast, mille järgselt pöördus auto omanik kohe juttude järgi “usaldusväärse” automaatkäigukastide remondile keskenduva töökoja Hõbenool poole. Seal viidi autole läbi remondikalkulatsioon, mida hinnati röögatu 4000 € suuruseks. Paneb ju kukalt kratsima küll – kas tõesti peaks automaatkäigukasti remondi eest maksma pool auto tegelikust hinnast?

Kuidas olukorda lahendada?

Minevikku me ei saa. Kuna klient soetas auto eraisikult mitte ettevõttelt, ei ole mõtet abi otsida ka tarbijakaitselt. Audi müünud isik paneb raha tasku ning kaob kui vits vette. Ostjale jäävad tühjad pihud.

Mida siis ikkagi katkise käigukastiga ette võtta? See on täiesti loogiline, kui sedasorti rahasummat õhust võtta pole. Siiski ei tähenda see, et nüüd tuleks pisarate voolates auto seisma jätta, raha koguma hakata või siis mõne kiirlaenukontori uksele koputama minna.

Kindlasti oleks rumal remonditöökojale 4000 € ulatada. Käigukast võib tõesti remonditud saada, aga pehmelt öeldes makstakse sel juhul mitmekordselt üle. Tark autoomanik teeb aga oma kodutööd ning otsib ka alternatiivseid võimalusi. Kui minna Varuosakeskus.ee koduleheküljele ning sinna antud mudeli käigukasti kohta päring teha, ilmneb, et kasutatud automaatkäigukasti võib saada 500-700 € eest. 

Samamoodi võib käigukasti otsida valitud margifoorumites või sotsiaalmeedia gruppides. Käigukaste leidsime päringute peale suisa mitu ning koos usaldusväärses töökojas käigukasti paigaldamisega kulmineerub remondisumma umbes tuhande euro ringis. Seda on ligi neli korda vähem kui Hõbenooles pakutu – mõelge vaid, mida selle ülejääva 3000 € teha võiks?

Teine alternatiiv on pöörduda mõne teise, kogenud ning hea mainega automaatkäigukasti remonditöökoja poole. 

Kuidas selliseid olukordi vältida?

Ilma igasuguse kodutööta ning taustteadmisteta autot ostma minna on rumal. Ühtlasi ei tasu juhenduda kuulujuttudest ja ütlustest, et see või teine mark on alati töökindel või vastupidi.

Säärast olukorda oleks võinud vältida, kui klient oleks tellinud auto ostueelse kontrolli, mis auto põhjaliku ajaloo uurimise ning Automaakleri spetsialisti kontrolli kaudu eelmainitud vea tuvastanud oleks. Väike rahaline investeering kvaliteetsesse teenusesse oleks kliendile säästnud hulga raha ja närvirakke. Seda tüüpi olukordi tuleb Automaakleri töös ette väga sageli, kahjuks rohkem kui võiks.

Ostueelse kontrolli puhul  tuuakse kliendile kandikul kätte kogu kättesaadav auto ajalugu, võimalik avariilisus, hinnatakse müüja usaldusväärsust ning teostatakse ülevaatuspunktis väga põhjalik tehniline kontroll, mis juurib välja võimalikult palju varjatud vigu. Ühtlasi antakse kliendile ka nõu edasiste valikute tegemisel ning aidatakse kaaluda alternatiive. Eriti mõistlik on sedasorti teenust kasutada kallimate autode puhul.

Kui auto ostmisega on kiire, nagu 99% juhtudest kipub olema, siis peaaegu alati on avatud mõni tehnoülevaatuspunkt, ole hea lase kasvõi sealt auto korra läbi saad mingigi ülevaate vs kui niisama tarka nägu kapoti alla vahtides.