Automaakler pakub oma klientidele kolme erinevat ostueelse kontrolli paketti: Väiksemahuline kiirkontroll, standardne ostueelne kontroll ning nende kohal kõrguv Premium kontroll, mis on kolmest kõige põhjalikum ja detailsem. Mida see endast täpselt aga kujutab?
Kõik algab mõistagi detailselt auto ajaloo kontrollimisest, mis ei löö risti ette ka kaugelt välismaalt toodud sõiduki ees. Kui sellest faasist pääseb ostja poolt soovitud sõiduk läbi, algab tehniline ülevaatus, mis teeb kohati silmad ette isegi tavapärasele kohustuslikule ülevaatusele.
Premium kontrolli raames viiakse kliendi poolt soovitud autole läbi ülipõhjalik 100-punktiline test, mis hõlmab endas näiteks kere seisukorra hindamist läbi värvipaksuse mõõtmise, ka kõige pisemate korrosiooniohus detailide otsimise ja kogu auto elektrisüsteemi ning lisavarustuse töökorra üksipulgi läbikäimist. Kõik, mis autole külge on pandud, ei pääse Automaakleri valvsate silmade alt.
Kirsiks tordil on kindlasti riiklikus ülevaatuspunktis teostatav tehniline kontroll, mis on oma loomu poolest ülipõhjalik. Sõiduauto mootor, veermik ning käiguosa uuritakse läbi kasutades selleks kõiki võimalikke moodsaid vahendeid. Hea näite saab tuua diiselmootoriga auto puhul, kus kontrollitakse kindlasti näiteks tahmafiltri ehk DPF filtri olemasolu. Väga sageli lõigatakse see lisavõimsuse või “tuunimise” nimel ära ning selle uuesti paigaldamine võib säärase auto ostnud inimesele osutuda väga suureks väljaminekuks.
Mootorile tehakse näiteks põhjalik diagnostika ning kuulatakse läbi kõikvõimalikud helid. Kui mootorist kostub imelikke helisid või peaks üleüldse tekkima midagi kapitaalremondile viitavat, antakse sellest kohe kliendile teada. Kindlasti tehakse ka heitgaaside test, et ostu korral kunagi ülevaatusel probleeme ei tekiks.
Veermikus vaadatakse läbi iga viimne kui osa – alates piduriklotsidest kuni sillakinnitusteni, puksideni ja veovõllideni. Seni ükski ostueelse kontrolli teenus selliseid lahendusi ei paku. Loomulikult viiakse autoga läbi ka pikk proovisõit erinevatel kiirustel, pinnastel ning teeoludes, saamaks tervikliku pildi sõiduauto tegelikust seisukorrast.
Tänase seisuga on Eestis arvel üle 800 000 auto ning tuleb aina juurde. Ka müügis olevate pruugitud sõidukite arv kasvab hoogsalt. Nii kirju ja rikkalik kui seda on praegu, pole kohalik autoturg kunagi olnud.
Hea eksemplari leidmine on seega muutumas aina raskemaks, mispärast võib ostueelse kontrolli tellimine säästa hilisematest suurtest kulutustest. Kujutage ette, kui ostaksite pealtnäha heas korras uueväärse auto mõnekümne tuhande euro eest ning avastate peatselt, et tegu on mitu avariid läbi teinud ülesehitatud “rondiga”. Automaakleri teenused aitavad just seda vältida.