Mida peaks teadma esindustest ajaloo küsimise kohta?

On meeldiv, kui automüüja ulatab Sulle paberid ja dokumendid kõikvõimalikest tehtud töödest ning hooldustest. Veelgi meeldivam ja usaldusväärsem on see, kui need dokumendid pärinevad margiesindusest

Tavaliselt saab esindusest auto ajaloo väljavõtte kätte juhul, kui autoga on eelnevad omanikud kenasti hoolduses käinud. Toimingud pannakse süsteemi kirja ning tulevastel omanikel on pärast hea ülevaade, kuidas autoga on läbi aastate ümber käidud. Näiteks kui selgub, et hoolduseid on pikema ajaperioodi vältel tehtud pigem vähe aga läbisõit on suur, siis ei pruugi auto seisukord paberil tunduda just kõige parem. Võib-olla on omanik hooldustega koonerdanud, võib-olla pole tal aega olnud.

Hooldusajaloo väljavõte ei pruugi alati olemas täielikus ulatuses, sest näiteks garantiiaja möödudes võis eelnev omanik autot hooldama hakata mõnes alternatiivses kohas. Remonditöökojad ja esindused reeglina siin maailmas üksteisega ei suhtle, mistap võibki esinduse hooldusajalugu katkendlikuks jääda.

Tänapäeval on esindustest ajaloo küsimisega asjalood pisut täbarad – miks ning mida selle kohta teadma peaks?

Auto varasema hooldusajaloo saab nüüdsest esindusest kätte vaid omaniku kaudu

Vanadel headel aegadel võis esindusest kasutatud sõiduki väljavõtte omale soetada kindla summa eest. Kõik käis nagu kellavärk ning seda sai teha igaüks. Nüüd on aga jõus ülemaailmselt kehtestatud andmekaitseseadus GDPR, mis hõlpsalt seletades ei luba ettevõtetel enam kolmandatele isikutele sedasorti andmeid väljastada. Tasub sul vaid auto ajalugu küsida ning esinduse müügimees laiutab käsi. Seega jääb pealtnäha ainsaks alternatiiviks seda küsida autoomaniku käest, kes on ühtlasi ka tehnilises passis omanikuks märgitud.

Kui peaks juhtuma, et müüja on vahendaja või ta ei saa mõnel muul põhjusel omanikustaatusega inimesega tegeleda, siis tekib koheselt komplikatsioon ning esindusest ajalugu ilmselt kätte ei saa. Lisaks kui müüja on omanik ja ta keeldub esindusest ajalugu välja võtmast, on tõenäoliselt müüdaval autol midagi viga ning mõistlikum on omale alternatiivne sõiduk välja otsida.

Hooldusajaloo saab Euroopa näitel kätte enamikest sealsetest riikidest toodud autode puhul, aga eranditena võib märkida Lõuna-Euroopa riike, näiteks Prantsusmaad või Itaaliat. Seal ei registreerita autodega tehtud toiminguid ikka veel elektrooniliselt ning kõik kirjutatakse-arhiveeritakse paberil.

Selle uurimine ja puurimine on vaevanõudev ja vahel ka tulemusteta tegevus, mistap võib sealtkandist toodud autot hindama kutsuda Automaakleri. Teeme põhjaliku tehniline kontroll, auto ajaloost teeme nii täpse väljavõtte kui üldse võimalik ning ostja saab autost hea parima ülevaate.