3 olulist tähelepanekut imporditud auto ostul

Eestis on hetkel müügil üle 13000 sõiduauto. Nendest suurem osa on Eestis arvel olevad ja eesti ajalooga autod. Nende autode kõrval imporditakse Eestisse regulaarselt autosid Saksamaalt, Itaaliast, Prantsusmaalt, Hollandist, Belgiast, Taanist, Austriast, Rootsist jne.

1)     Eestis säilitatakse auto ajalugu reeglina nii hooldusraamatus paberkujul kui ka elektroonselt margiesinduse süsteemis. Euroopas reeglina säilitatakse ka ajalugu mõlemal kujul, kuid automaaklerid on oma töös avastanud, et paljude importautode ajaloo kontroll on raskendatud, sest teatud maades ei kasutata usinalt elektroonset süsteemi ja paljud hooldused ja remondid puuduvad ajaloost sootuks. Paljudel autodel puudub lisaks ka hooldusraamat, mis annab kohe põhjuse kahelda tehingu aususes. Eestis fikseeritakse auto läbisõit ka tehnoülevaatustel ja isegi kui auto kohta muud ajalugu ei leia, siis läbisõidu näitu varasematel tehnoülevaatustel saab iga auto kohta vaadata. Importautode puhul sellist luksust kahjuks kasutada ei saa.

2)     Euroopast toodud autodel puudub peaaegu alati alarm. Uuematel autodel on küll puldiga tehasealarm koos kesklukuga, kuid üldiselt puuduvad mahuandurid. Teatud automüüjad seda ise ei maini ning see selgub alles hetkel kui auto on sisuliselt ostetud ja on vaja vormistada kaskokindlustus. Nimelt nõuavad enamus kindlustusseltse mahuandurite olemasolu ning ilma nendeta kaskokindlustust teha ei saa. See on küll väike detail, kuid võib valel hetkel palju peavalu valmistada.

3)     Imporditud autod ei ole enamasti arvel. Paljud müüjad võtavad autod ennem ostu arvele ja teevad seda oma raha eest või muul kokkuleppel kliendiga. On ka neid müüjaid, kes seda teemat ei kommenteeri ja alles siis kui auto hind ja tehing lukus on selgub, et kliendil on auto vaja veel arvele võtta ja alarm paigaldada.

Selle artikli eesmärk ei olnud teavitada, et Saksamaalt toodud auto halvem on kui Eestist ostetud auto. Absoluutselt mitte, kuid importauto puhul peaks kindlasti mingi tõend varasematest hooldustest olema ja soovitavalt võiks see olla elektroonsel kujul. Hooldusraamatuid võltsitakse usinasti ja hooldusraamat ilma elektroonse tõestuseta ei ole tänapäeval enam asi mille peale kindel olla.